Thursday, July 19, 2012

Normal Weight

pic:google
Wooowoooo...tak pernah dlm sejarah berat aku mencapai 54kg...This is my 1st time ever. Owh NOoooo!!! Last saturday, aku timbang kat umah paksu msa tu blk Ipoh. Terkejut beruk aku...sekali tu dia 54 kilo. Uuumakaiihhh...beratnya hang!! Siap ckp lg kat adi (anak paksu)...weight scale ni TIPU la! hahaaha *tak puas ati* Balik umah je, timbang lg sekali. Mmg SAH.... X blh jadi ni...kne workout utk turunkan berat bdn. Sebelum kawin berat aku mmg antara 42-45kg shj. X pernah lebih & kurang dari tu. Lepas bersalinkan maYra still maintain 45kg. Masih tak lbh dr 45kg. But, after gave birth Adam semakin mencanak2 naiknye. Nak kata kuat makan, mmg dari dlu lg begitu...selera aje! Tp aku bkn mkn dlm kuantiti yg bnyk dlm satu masa tu. Cumanye berulang mkn je la. Please laa saya mahukan berat bdn saya yg dulu...pleaseeeee ;(

Sekarang ni my fav levi's yg size 26 dah tak muat...dem!

Hmmmmmmmm *sigh* bila2 dipikirkan blk...as long as aku sihat & xde penyakit. Alhamdulillah :)
Lagipun, bmi pun normal...bkn mcm seblm ni underweight coz berat dlu yg 42kg tu x sesuai dgn ketinggian aku 162cm.

BMI Calculation = 54 / (1.62 x 1.62) = 20.6 <== This person is in the Normal category.

The table below shows the BMI scale:

Body TypeBMI Index
Underweight <= 18.5
Normal weight 18.5 - 24.9
Overweight 25 - 29.9
Obese >= 30

pic : Google

pic : Google

So, hopefully bulan puasa ni dptla kurang ckit...ckit pun jadilah ^__^

No comments:

Post a Comment

Posted by : ija_adaMayra