Thursday, July 2, 2009

MY 1st DAY REPORT DUTY

Aku sampai kat Kementerian Kerja Raya @ Jalan Sultan Salahuddin seawal jam 740 am. Dalam surat aku diminta melapor diri di Dewan Tan Sri Mahfoz Khalid. Aku pun tunggula kat depan dewan tu, tapi nampak macam ade event lain je. Nampak banner ade tulis Sambutan Anugerah Cemerlang KKR. Arghhh sudah tak kan surat yg aku terima tu salah kan? Sudenly terserempak dgn kawan lama aku , Azwa. Dia mmg kerja Technician kat JKR. Dia cakap normally if report duty kat Blok B bukan kat dewan ni. Dia cakap mesti surat tu salah info. Hari ni dia dpt anugerah cemerlang...dah 3 tahun berkhidmat dah dapat..hebat tu. Erm tak sempat nak amik gambar ngan dia coz duk kelam kabut pasal tempat report duty.

Tiba2 ade sorang kakak ni tegur aku , rupa2nya dia pun nak gi report duty..same case macam aku surat salah venue. finally kitaorg pun bergerak la ke Tingkat 6 , Blok B.

Macam biase bermula le sessi pendaftaran. Dengar taklimat...& finally saat2 yg ditunggu2 iaitu posting kat mana?
Oh my God, guess aku kena posting kat mana??? JOHOR ok! jauh gile. Mostly semua kena posting kat Pahang, Terengganu & Johor. Aku pun ape lagi sibuk la mintak pertukaran.
Isi form ...Pilihan pertama : KL & pilihan kedua : Putrajaya. Aku mmg tak nak posting luar KL.
Susah..banyak benda nak kena fikir. After lunch baru dapat result.

Akhirnya...dapat jugak aku tukar KL..tapi tak sure lagi Cawangan mana...Midvalley, Chan Sow Lin, Maju Junction or HQ. Kalu dapat Midvalley kan senang. 5 minit je drive dari rumah...
Tak kisah la dapat cawangan mana, as long KL. Alhamdulillah...

Batch aku hari ni tak ramai, ade 12 orang je. Disebabkan adenya pertukaran tempat posting, pihak KKR meminta kami report duty sekali lagi on 13thJuly. So means, kitaorg ade lebih kurang seminggu untuk settlekan tempat tinggal bagi yang posting luar KL, settlekan medical check up, surat akuan sumpah and etc....

oleh kerana terlalu sibuk dan kalutnya aku semasa report duty sampailah aku terlupa nak snap gambar boleh???!!!

Balik singgah rumah cu macam biase amik si kenit kat sana. Then cu kata tunggu Acha balik dia nak belanja dinner. Then kitaorg pun pergi makan kat Kg Baru...ala mak tak ingat la nama restoren tu...boley? makan je la...!!


Kerapu masak tiga rasa


Somtam (betul ke eja?)



concentrate menikmati hidangan..ade tomyam, kerang bakar,
sup ekor, paprik & kailan ikan masin.


TQ Acha, nanti boleh belanja lagi..huhu :D

No comments:

Post a Comment

Posted by : ija_adaMayra