Tuesday, October 23, 2012

makan pun boleh tido!



Semalam blk kje singgah psr mlm,
then mayra ckp "mummy, kakak nak mkn ketam..mummy beli ketam tau.."
ok...fine. Eh sejak bile pulak kau suka mkn ketam ni.?
Biasenye kalau aku masak ketam, aku & husb je mkn.
So beli la ketam & ikan nyok2...ikan nyok2 ni masak kari sedap, especially tang kepala tu. :)


 ni je la lauk dinner semalam...mls giler aku nk masak sayur. hihi
tp yg plng wajib ada..mestilah sambal belacan.
masak lemak ketam tu aku x buat pedas sgt..light2 je.
coz ade 2 budak kecik yg nk mkn skli.
maka kurang kick utk aku n husb, that's y kene ada smbal ;>


Last weekend xde ke mana2...duk rumah sj, kemas rumah, cuci kain baju yg melambak & benda yg plng aku x suka buat adalah lipat kain baju. Luckily mayra rajin tolong. Tolong angkat kain kat ampaian. Tolong lipat, tp even though dia lipat x bp nk kemas sgt, but atleast she tried. Well, practice make perfect kan! So far aku tgk mayra ni mmg blh diharap. Mintak tolong ape pun dia akan buat. Walaupun tolong letak botol susu adik kat sinki lps adik minum. Tolong kemaskan mainan yg adik buat sepah. Tolong ambilkan adik bantal....Tolong pakaikan adik diapers. Kadang2 rasa bersalah pulak bila dia yg asyik kena marah, padahal adam yg salah. Sorry sayang mummy didn't mean it. and mummy luv u so much!



 husb req daging masak itam. so i masak la menu ni sabtu lepas.


 ni pulak menu ahad lepas. my fav gulai tauchu & husb fav pajeri terung.

lepas je lunch ahad lps, aku kemas dapur & cuci pinggan. then adam datang bwk bekas mntak chipsmore.
fine...padahal kau baru je mkn nasi, x sampai bp minit je pun..nasi pun x turun lg ke perut kau dh mntk biskut pulak.
dok ralit aku cuci pinggan, tetibe aku nmpk dia dok tersengguk2..mmg kelakar..lps tu terus tertido dgn tgn stil lg pegang bekas biskut. hihihi lawak la adam ni. penat sgt...penat mkn!










ok, that's all.
Bye!

3 comments:

  1. hehe.. comel..boleh pulak tertido die..

    aku pun selalu kerah husna buat tu ni.. kadang2 kesian jugak hehe...

    ReplyDelete
  2. tu la Liza...kadang2 tu rsa bersalah pulak kan...

    ReplyDelete
  3. huhu.. comel la adam tido.. huhu

    ReplyDelete

Posted by : ija_adaMayra